O PRIMEIRO MODULO DO CEOL
Como todo neste curso, foi moi intenso; analizamos en profundidade o marco de referencia da orientación laboral, o mercado laboral, a certificación e formación profesional, a política social e de emprego na Unión Europea e, por último, a iniciativa emprendedora como forma de acceso ao mercado laboral.
Son
moitos conceptos, moitas reflexións e moitos datos a ter en conta. Fan falta
grandes doses de organización e niso nos será de gran utilidade a formación
transversal en novas tecnoloxías.
Desde
o traspaso á Xunta de Galicia en 1997 das políticas activas de emprego, o
panorama da orientación foi adquirindo
paulatinamente maior peso (ou iso quero crer) por moitos factores: as
políticas europeas, a globalización e a sociedade do coñecemento, as TICs, a
crise económica e os cambios no mercado de traballo, entre outras.
O
eido da formación tamén está a cobrar un gran auxe coa idea da aprendizaxe
permanente ao longo da vida, e constitúe un campo donde os profesionais da
orientación temos moito que facer. É apaixoante e motivadora a posibilidade que
ten cada un de facer valer a súa formación regrada, non regrada, formal e
informal, así como a experiencia.
A
formación profesional regrada e a formación profesional para o emprego
converxen nunha mesma idea: a cualificación; integrando as ofertas de formación
profesional a través do Catálogo Nacional de Cualificacións Profesionais -CNCP-.
Traballamos
os conceptos de competencia e cualificación. Cualificación como estandarización
de competencias, conxunto de competencias profesionais con significación para o
emprego; competencia como conxunto de coñecementos e capacidades que permiten o
desempeño de actividades profesionais conforme ás esixencias da producción e o
emprego.
Actualmente
non hai que pensar tanto en títulos ou en profesións senón en habilidades e
servizos. As ensinanzas de formación profesional rexistran máis solicitudes e
cada vez están mellor valoradas. Temos a formación profesional dual, a
distancia, etc. Algo, moito, está cambiando.
A
Unión Europea, esa gran descoñecida, tamén nos ofrece moitas oportunidades que
temos que mergullar; ademáis de sinalar a folla de ruta nas políticas sociais e
laborais.
O
SEPE, xunto cos servizos públicos de emprego das CCAA, forman o Sistema
Nacional de Emprego desde o que se
promoven, deseñan e desenvolven medidas e accións para o emprego, das que a
execución é descentralizada, axustada ás diferentes realidades territoriais.
Os
destinatarios do Sistema Nacional de Emprego son as persoas traballadoras,
tanto desempregadas como en activo; as persoas emprendedoras que teñan una idea
de negocio e as empresas.
Paralelamente,
as políticas activas de emprego non só recollen propostas e medidas para
mellorar as políticas de acceso ao emprego senón tamén para o mantemento do
emprego e a promoción das persoas ocupadas, así como o fomento do espírito
empresarial e a economía social.
Hoxe
loitamos por atopar emprego pero tamén por conservar o posto de traballo, é
necesario reinventarse profesionalmente, adquirir competencias transversais e
especializarse.
A Unión
Europea ten una competencia complementaria a dos estados membros en materia de
emprego co obxectivo de elaborar una estratexia común. Actualmente, a
Estratexia Europea 2020 pretende ser un revulsivo á crise e preparar Europa
para o futuro baseándose no crecemento intelixente, o crecemento sustentable e
o crecemento integrador.
Para
poder realizar esta competencia conta con recursos financeiros propios: o FEDER
e o FSE.
Todo
esto nun mercado laboral dinámico e cambiante cun incremento de presencia da
muller, un aumento da producción e disminución de postos de traballo, aparición
de novas profesións, competividade, aumento da mecanización, reducción de
xornada laboral, necesidade de aprender e adaptarse aos cambios tecnolóxicos en
moitas profesións ou oficios, así como a esixencia da implicación das persoas
traballadoras no funcionamento da empresa, valorándose cada vez máis a
capacidade de organización e a iniciativa.
Atísbase
o esforzo que están a facer as administracións para promocionar o
emprendemento, apoiando ás persoas emprendedoras como axentes dinamizadores da
economía. A simplificación administrativa é un dos eixes principais sobre os
que se move a nova regulación, ao tempo que se poñen en marcha servizos de
apoio ao emprendedor, mellorando o acceso ao financiamento, incluíndo a
educación e a experiencia profesional nos plans de estudos así como facilitando
a creación, venda, transformación e refundación de empresas.
En
materia de emprendemento, as persoas maiores son consideradas un recurso
valioso para a iniciativa empresarial valorándose a súa experiencia. Esto,
xunto con que sexan colectivo prioritario, esta vez os maiores de 55 anos, nas
políticas activas de emprego, paréceme moi interesante pois eu traballo nunha
zona rural nunha das provincias con maior taxa de envellecemento da poboación e
atendo a moitos desempregados destas idades que perderon o seu posto de
traballo e non teñen cualificación. A maioría considéranse “vellos” para
traballar. Esta sensación probablemente llela inculcou o propio sistema. Espero
que esta percepción cambie. Como dicía un familiar que sempre apreciei moito,
referíndose á idade: “ Como te ves, me vi; como me ves te verás…. y qué pronto
se llega!”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario