O contexto no que se moven as
habilidades sociais é complexo: comunicar é intercambiar información dun xeito
lineal, bidireccional, sen excesos improdutivos conleva desenvolver habilidades e destrezas encamiñadas a
xestionar determinadas situacións, moitas veces complicadas.
As habilidades sociais e a
asertividade son conceptos que para algunhas persoas camiñan separados e para
outros van unidos: a asertividade é en si mesma un comportamento, unha
aptitude, unha capacidade de conectar cos demais. É un termo que abrangue un
abano amplo de aptitudes, como a comprensión, a empatía, a capacidade de
diálogo, de transmitir opinións e crenzas sen invadir o terreo do interlocutor,
en definitiva, trátase dunha postura neutra, non excesiva mais correcta e
segura. É importante determinar que asertividade non implica sempre
complacencia cara ao interlocutor xa que hai condutas que levan moitas veces ao
orientador laboral a situacións límites que ha de xestionar de xeito inmediato.
Un formador non ten que ser sempre un amigo, que escoita pacientemente e sen
pronunciarse, polo contrario, ten moitas veces que asumir o rol dunha persoa
tolerante pero recta, educada mais exixente, próxima pero implacable,
respectuoso pero tenro.
Resulta
fundamental que un orientador sexa capaz de xestionar a súa propia vida de
maneira efectiva, que teña capacidade de superación e control. A súa propia
seguridade conectará dun xeito inmediato e natural cun interlocutor ávido de respostas é alimentará
a autoestima dun receptor necesitado de apoio comprensión.
Reformular, reforzar e reconducir
determinadas aptitudes convírtese moitas veces nun labor complicado que un
formador debe solventar de xeito eficaz, tratar de minimizar situacións,
canalizar emocións e sentimentos e empatizar sen caer no ridículo require
utilizar destrezas e habilidades a maioría das veces máis que complicadas.
Resulta imprescindible por outra banda, facer unha mención explícita do que supón ter coñecemento das competencias dixitais na orientación laboral en particular e na vida en xeral. Hoxe en día, como se de un mantra se tratara, "estamos na era das novas tecnoloxías", todo se virtualiza ata o extremo de que se non contas cunha conexión a internet pouco che queda por facer. Multimedia, redes sociais, aplicacións, páxinas Web, e-mails...son termos cotiáns que a xente manexa de xeito habitual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario